Saturday 22 September 2012

WUFI IIUM (Pro-M) Menafikan Lagi! #PRKampus


Satu lagi penafian yang dilakukan WUFI selepas isu banner pagi tadi. Kempen politik kampus yang semakin hangat untuk memastikan kerusi yang ditandingkan menang membuatkan calon sentiasa bersedia dengan pelbagai strategi. Dalam risalah yang diedarkan tersebut jelas dengan ciri-ciri WUFI (sebelum ini dikenali sebagai Pro-M UIAM) yang tidak mahu campur tangan mana-mana parti politik.

Seperti yang sedia maklum bahawa Pro-M secara tidak langsung terlibat dengan permainan parti politik pembangkang seperti demonstrasi jalanan yang melibatkan kekecohan jika diimbas semula demonstrasi jalanan yang banyak kali berlaku pada tahun ini.


Ingin pihak kami imbas kembali sejarah-sejarah Pro-M contoh seperti gambar diatas. Sebagai contoh untuk dijadikan rujukan, Safwan Anang merupakan salah seorang Pro-M UM yang terlibat dengan pelbagai demonstrasi jalanan.

Taktik yang digunakan oleh mereka ialah dengan adanya strategi yang dirancang seperti kes di UPSI yang mana dia merempuh pintu klinik sehingga mencederakan diri sendiri apabila lari dari pihak berkuasa selepas mengganggu ketenteraman awam dengan berdemo di jalanan yang mana kemudiannya diwar-warkan yang dia dipukul oleh pihak berkuasa.

Jadi taktik seperti ini boleh meraih simpati orang ramai dan mungkin ini memang strategi yang digunapakai semasa kempen piliharaya kampus ini supaya apa yang dirancangkan ,mereka nafikan lalu mendapat simpati supaya dapat meraih undi para pelajar.

Amalkan cara berkempen dengan membawa imej serta reputasi yang baik. Pilihlah calon yang anda rasakan sesuai untuk membimbing anda dengan menjaga adab,akhlak dan nama baik universiti. Jadilah seorang mahasiswa yang bijak dalam membuat keputusan.

No comments:

Post a Comment